Posted by & filed under הורדת שירים.

בועז שרעבי שירים להורדה

 

כבוד. מגיע גם לבועז שרעבי הורדת שירים פילהרמונית. קהל של קונצרטים. היכל התרבות החדש. תזמורים גדולים. למה לא? אחרי הכל שרעבי הוא מהזמרים שהקונצנזוס מחבק. הוא אחד שירים להורדה המבצעים היותר אותנטיים במוסיקה המקומית. זמר שהפך את הסלסול הגרוני החם לסגנון בלעדי בלי שום קשר למוסיקה מזרחית או אשכנזית. אם שושנה הייתה המלכה, בועז הוא הנסיך. מגיע גם לו. אולי נזכרו באיחור, אבל מוטב מאוחר.
האם נוצר מפגש מפרה עם תזמורת ההרכב שלו? הרי בשרעבי, הטרובדור יש משהו עממי אינטימי הורדה שירים שאינו ממש מתחנן לתזמורים הסימפוניים האלה. מצד שני הסקרנות ללכת על חיבור כזה הולידה אתגר.
רפי קדישזון, המעבד והמנצח, הבין את המשימה. הורדות שירים לא תמיד נוצר הבאלאנס הראוי. לא כל עיבוד תרם לזמר, לעיתים התזמורת האפילה עליו. היו רגעים שקולו ברח לי, אבל היו רגעים שבעז התרומם מעלה והגיע עם להוריד שירים התזמורת לשיאים תחושתיים, בקול גבוה, כשהתזמורת מחבקת אותו בשילוב של הריתם סקשן שלו, בו בלט הגיטריסט יאיר מיכאלי. אחד השירים שזכה להכלאה אפקטיבית היה "את לי לילה".
מבחינת רפרטואר, לא נלקחו שום סיכונים. מצעד להיטיו של שרעבי צעד בגאון. מורידים שירים מחיאות כפיים מהצליל הראשון של כל שיר. ב"פמלה" וב"הלוואי" ירדה הפילהרמונית מהבמה. זה היה סיכון לא צפוי להשאיר את בעז על במה כמעט ריקה בליווי ההרכב שלו (קלידים-גיטרה-בס-תופים) מול קהל שקנה כרטיס לשמוע אותו עם להורדת שירים הפילהמונית. זה היה צעד חריג מעניין ומאתגר להחזיר את הזמר למימדים הטבעיים שלו, להראות איך בועז נשמע ללא עניבה, מול הצליל המפואר של התזמורת הגדולה. להפתעתי, לא היה כאן אנטי קליימקס. לרגע הייתה תחושה, שסולו של הגיטריסט יאיר מיכאלי אפקטיבי יותר מתזמור מפואר של עשרות כלי מיתר.
שירי אהבה וגעגועים, ומבול מילות רגש הכי שחוקות, אבל בועז מצליח להציל את הנדוש משחיקה. הוא יודע נפש קהלו: הוא (הקהל) הגיע בשביל השירים האלה והצטרף. עם כל הכבוד לפילהרמונית, לבעז היה גם ליווי רם מהאולם.
 בועז שרעבי לחץ על הדוושה. הוא נדרש למשימה לא פשוטה – להישאר בקווי המתאר שלו וגם להגיע להפריה הדדית עם התזמורת. הוא בדרך כלל עמד בה. אמרנו כבוד? הערב הזה עשה לו כבוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.